piezes

Sommarkänslor!

Haaj!
Kände för att förnya bloggen med lite sommar!
Hoppas ni gillar den!

Följ mig på instagram: Lofblad

Spela Wordfued: linnealof

Spela Rumble: åbäket

Kramizz

Kanske egentligen är man?

Haaj!
Har börjat fått lite klämm på hur jag ska ha sminket när jag är "kille" i mina videor...
Ni kan få en liten inblick i den nya videon som jag just nu håller på att spela in och fixa med!

Sitter just nu och väntar på min kära Elin som ska komma hit för lite chill i solen (som för första gången lyser!!). Bilder från dagen kommer!

Stockholm!

Haaj!
I tisdags var jag ju i Stockholm. Det var också upplevelse 3 från när jag slutade skolan. Fick en resa till Gröna lund med mormor och morfar tillsammans med min bror också. När vi kom till Huvudstaden hade vi blå himmel och började åka på en gång. Berg-och-darlbanor är min absoluta favorit och vi åkte alla ett par gånger under dagen. Dock så råkade vi ut för väldens åsk och regnväder mellan 2-4. Blixten slog ner i frittfall tornet och de flesta gästerna satt kurade på olika resturanger och fik. Vi satt på ett kafé och väntade ut de värsta innan vi fortsatte att åka.
      Vi hann även se Nassim Al-Fakir. Bolibompasnubben you know? Det var jag och alla 5-åringar...
Himmlen höll sig senare klarblå igen och det var en underbar dag!

Mellan torsdag - lördag är jag uppe i min underbara sommarstuga. Därför blir det svårt att uppdatera då internet inte är kanon..

Recept på cupcakes!

Haaj!
I Tisdags var jag ut med Hanna en sväng på kvällen. Vi kidnappade två av våra grannars hundar och gick ut i skogen och gick 5km. Vi stannade även på ett ställe där vi tog kort och myste lite. Himla trevliga promenader som vi kommer göra om fler gånger.
    Annars då? Bakade cupcakes i skåne. Blev riktigt lyckade så tänkte dela med mig av receptet!

Om du vill ha det extra gott så lägg ett lager nutella mellan två smetklumpar innan du sätter in dem i ugnen!
Lycka till!

Båstad - Tennis

Haaj
Under onsdagen (för en vecka sedan) tillbringade vi dagen på Båstad-Tennisen. Vi såg bland annat tennis... såklart... och åt supergod middag! Min faster fyllde även år denna dagen så grattis igen till henne! I Båstad är det även mycket kändisar och vi såg några stycken bla Bingo Rimer, The dudesons och tennisspelare. Hörde även att Jonas Jerebko var där men missade honom...fan! Hade velat ta kort med honom! Eric var även där den 17, då jag precis åkt hem...vet ni hur deppig jag var? Svar..Mycket!

Riktigt Gött om det hade varit bättre väder!

Poolmys

Haaj!
Nu tänkte jag försöka hinna ifatt mina dagar! Har varit på äventyr som skåne, promenader och en resa till Stockholm i går..
Vi börjar med lite bilder från skåne. Deras Pool. Så trevligt ställe våra kusiner har där nere men pool, studsmatta och utsikt över havet! Lite Random bilder kommer här!

Sexiga kusiner/bror jag har!

Depression

Haaj!
Förlåt för sjukt dålig uppdatering!
Jag har haft tiden men inte orken att blogga och det ber jag om ursäkt för. Kommer inte så mycket i dag heller... Har bilder jag måste rensa och äventyr jag måste skriva om. Det kommer, men inom en snar framtid.
Just nu handlar allt om vädret! Har typ depression för hur hemskt dåligt det är. Man kan inte göra någonting mer än film och likande hela dagarna. Hemskt, vill ha sommar nu!

Några bilder jag fotade i Skåne. ©

Kommer mer bilder snart och allt vi gjort!

Fullt ös

Haaj!
Här i skåne är det fullt ös. Dagarna består av bad,mat,kortspel,utflykter och mer mat. Bjuder på lite natthumor här för att visa att jag lever. Ska försöka uppdatera mer om varje evenemang senare! Nu är vi påväg mot Båsta-tennisen!

Ha det bra!
Kramizz

Ska aldrig trampa på det igen, det gjorde ont!

Haaj!
Hade en smått otursdag i går. Började med att jag skulle vara funktionäri stallet med Elin. Det första jag gjorde var att sätta frukosten i halsen så jag under 20s inte fick nå luft.... Elin dunkade mig så hårt i ryggen att jag hostade upp det (som tur var). Jäkla läskigt det där! Resten av dagen gick i alla fall bra, fick träffa min gamla ridlärare och se på fina hästar hela dagen! Inget och klaga på!

Senare åkte vi upp till stugan där middag med mormor och morfar väntade. Supergott, som vanligt!
Dock så slutade kvällen surt då jag för första gången på flera år trampade på en geting...
Daaammmm, vad ont det gör. Bultar och sticker, bränner och är obehagligt. Tån svullnade även upp litegrann, så min kväll slutade så trevligt så...
Känner som tur är inte så mycket i dag och det är ju lycka! För just nu är det packning och förberedelser som gäller. I morgon åker vi till skåne! Alla utom mamma, stackarn som missar resan för hon har 3 dagar kvar till semester, tur att vi ska till västkusten senare!

Syns inte så bra, men det kändes kan jag tala om!

Ha en superbra vecka folk!

Båtlivet!

Haaj!
Tisdag till onsdag var vi i båten en natt för att fira pappas semester. Det var riktigt trevligt och vi hade en helmysig kväll men mat och prat. Jag och Oscar fick även uppleva lite svensk tradition då de äldre på ön sent på kvällen skörde igång med dragspel och sång. Riktigt mysigt där vi i familjen satt och spelade kort.
    Min farbror var även på ön. Han och han jättebåt gjorde oss sällskap och det blev en bra kväll. Dock var myggen outhärdliga!

I Torsdags bjöds det på mer fint väder och jag drog med mig Elin ut för sol, bad och chilling! Vi badade faktiskt (20° i vattnet!!!). Solbrännan är nu ett faktum också, hoppas jag blir riktigt brun när det röda har lagt sig!

Tisdag-Onsdag

Torsdag

jag lever!

Haaj!
Jag lever! Har bara haft så otroligt mycket att göra de senaste dagarna. Varit ute med båten, varit på film kväll. Idag har jag hjälpt till på hästtävlingar och det var super trevligt att träffa alla igen!
Nu är familjen påväg upp till stugan och där ska vi sova över. (Har inge internet där heller)

Så ni får stå ut, uppdatering med bilder och annat kommer innom kort!

Köping levererar

Haaj!
Köping har bjudit två hittils 3 superfina sommardagar som alla väntat på. Solen skiner på en blå himmel och tempraturen stiger över 25°. För oss med båt betyder det såklart öarna ute i märlaren med mat, mys och bad hela dagarna!
     Igår kom vi hem från en fin tripp med en övernattning. Hur mysigt som helst! Dock var det för mycket mygg, de ska alltid förstöra...Har en skara myggbett på foten som liknar med blåsor än myggbett...
Bilder från dagarna får ni så snart det blir dåligt väder!

För nu är vi påväg igen! Denna gång får jag med mig kära Elin ut. Ska bli en heldag med sol, bad och ikväll ska vi eventuellt stanna på malmön med annat folk.

Äntligen nalkas sommar!

Lycka!

Haaj!
Vaknade i morse med nyheten att jag fått brev från ullvi!
Jag blev antagen till linjen jag ville och är jag super glad! Så i höst blir det vård och omsrogspogrammet som gäller där jag ska läsa inom sjukvården. Det ska bli så spännande!

Annars ser min dag ut såhär:
Morgon: Städa och fixa naglarna.
Förmiddag: Fixa en hörna i förådet för mina hästsaker - kommer förklaring snart!
Eftermiddag: Träna och packa tills ikväll då vi ska ut med båten och sova över!
Kväll: Fira min pappas semester i båten!

Hoppas ni får en bra dag!

snart dags!

Snart dags för spanien!
Har inte så mycket att säga om denna söndag. Pappa och jag var påväg ut för att luncha på båten men blev stoppade av världens regnväder. Har mest slappat på rummet och planerar jobbet på ännu en musikvideo som ni kan se fram emot!