piezes

Hur hanterar ni behovet av sockerkickar?


Nu har jag befunnit mig på svensk mark i lite mer än en vecka. Börjar lite smått komma in i vardagen igen. Fokus ligger främst på finna motivationen för träning igen samt försöka minska på det enorma sötsuget jag tog med mig hem. Att äta sött regelbundet är så himla farligt, i alla fall för mig. Min kropp mår inte bra av att trycka i sig kakor, choklad, glass, chips och dylikt en längre period. Hela jag blir liksom låg, både psykiskt och fysiskt. Å då hamnar jag i det där behovet av sockerkickar. Så det behovet ska bort, steg för steg. Blir sötsugen efter varje måltid oftast så har haft varannan dag utan sött samt hållit mig till en sötsak om dagen de dagarna jag ätit sött. I vanliga fall äter jag bara sött på helgerna och då blir det mer den ena dagen än den andra. Bättre att frossa en dag och verkligen äta sig äcklad för att sedan försöka hålla sig borta. Fungerar för mig i alla fall!


Har hållit två gruppass den här veckan och har ett sista att hålla i idag. Ovanligt för mig som annars har mina 40 minuters core på måndagar bara. Men det är kul, jag fick kickstarta träningen på en gång tack vare det! Igår körde jag även spinning. Trodde jag skulle ha tappat det helt men det gick faktiskt förvånansvärt bra! Blir så stolt över min kropp som klarar av att behålla stora delar av muskelmassa och kondition trots ett längre uppehåll. Har självklart tappat, träning är en färskvara. Men upplever mig sällan på ruta ett när jag börjar träna igen. 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas